Er ontstaat een ander Nederland
37.50

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag thuisbezorgd.

Dit boek Er ontstaat een ander Nederland van Hans Schraders en Herman Poos heeft zich ontwikkeld als een drieluik. Het boek behandelt tien belangrijke sectoren in onze samenleving die de komende jaren grote veranderingen ondergaan. Zowel de intensiteit als de veelvoud aan veranderingen vragen om een nieuwe, innovatieve managementbenadering waarbij de integratie van de deeloplossingen van cruciaal belang is. Naast een brede analyse van de tien sectoren interviewden de auteurs 19 opinieleiders in Nederland. In 65 uur gesprekstijd vormden zich boeiende vergezichten en visies richting 2030. Deze interviews zijn integraal in het boek opgenomen en vormen een mooie verbinding tussen vandaag en morgen. De auteurs verwerkten de analyses en de interviews in ruim 130 aanbevelingen en acties op weg naar 2030. Zo ontstond een uitdagend boek met onder andere: • Een beeld van de randvoorwaarden voor een nieuwe bestuursstijl. • Een andere verhouding van kennis en kunde in de Tweede Kamer, rekening houdend met de belangrijke agenda’s tijdens de Kamerperiode. • Een innovatieve aanpak van de zorg, waarin het ziekenhuis zonder muren en preventie een belangrijke rol vervullen. • Een versnelling van de energietransitie gezien de sancties tegen Rusland en een interessante nieuwe ontwikkeling van minikernreactoren waar veiligheid, kernafval en lagere investeringen een rol spelen. • Een nieuwe hybride manier van werken binnen meer fluïde organisaties. • Een immigratiebeleid waarbinnen de beheersbaarheid een aanzienlijk grotere prioriteit verdient. • Een helder beeld van de rol en snelle groei van het professionele voetbal binnen de entertainmentindustrie. De auteurs staan door hun ervaring borg voor een praktische benadering en vele concrete aanbevelingen. Hans Schraders is commissaris bij een aantal publieke en private ondernemingen en is auteur van de bestsellers Detaillistenmarketing en Accountmanagement. Daarnaast publiceerde hij in tal van management- en opiniebladen. Herman Poos is van oorsprong journalist en leidde daarna (voetbal)ondernemingen in de Verenigde Staten en in eigen land. Hij was gedurende bijna tien jaar verantwoordelijk voor de communicatie van de KNVB totdat hij de overstap maakte naar de wereld van innovatie.

0 | 0